Chatbot fejlesztése Rasa alapokon

OData támogatás
Konzulens:
Albert István
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A chatbot egy olyan szolgáltatás, amellyel bizonyos szabályrendszerek mentén interakciókba kerülhetünk, valamilyen chat platformon. Általában egy emberi beszélgetést szimulál. Bemenete lehet szöveges, vagy hangalapú. Egy chatbot képes például egy éttermi foglalást elintézni, időpontot bejegyezni, összegyűjteni adatokat és információt szolgáltatni a felhasználóknak.

A chatbotok népszerűsége folyamatosan nő, hála a chat platformok népszerűségének. Számos nagy vállalat rendelkezik saját chatbot platformmal (Microsoft Bot Framework, Wit.ai, IBM Watson stb.), emellett léteznek open source projectek is, például a RASA keretrendszer.

A RASA platform köré egy aktív közösség csoportosult, folyamatosan bővül, és könnyen integrálhatóak hozzá komponensek. Emellett state-of-the-art Machine Learning modelleket használ mind a nyelv feldolgozáshoz, mind a dialógusmenedzsmenthez.

A szakdolgozat célja a Rasa platform megismerése, egy hallgatókat segítő chatbot demó fejlesztése, a nyelvfeldolgozó és dialógusmenedzsment modellek elkészítése, azok összehasonlítása, valamely chat platformmal való összekötés, és az eredmények értékelése.

Dolgozatomban ismertetem a tanszéktől kapott adathalmazt, amelyen adatelemzést végeztem annak érdekében, hogy meg tudjam határozni a chatbot feladatát.

Ismertetésre kerül a tanuló adatok összeállítása, a háttérben működő machine learning modellek elkészítése, összeállítása, és a végső eredmény kiértékelése. Emellett egy demo api segítségével bemutatom a Rasa chatbot összekötését egy külső rendszerrel. Végül egy népszerű chat felületen való tesztelését mutatom be.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.