Cloud szolgáltatások integrációja ScummVM-be

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Goldschmidt Balázs
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A ScummVM egy olyan nyílt forráskódú játékszoftver, amely segítségével a felhasználók - az eredeti példányaik birtokában - a lehető legkülönfélébb platformokon élvezhetik klasszikus, point n’ click, kaland-, valamint szerepjátékaik nyújtotta kikapcsolódást.

Játékszoftver lévén egyik fő funkciójának tekinthetjük a játékállások mentését, valamint azok visszatöltését. Mivel a szoftver rendkívül sok platformon elérhető, ezért a földtől csöppet sem elrugaszkodott igény a játékosok részéről, hogy szeretnék az általuk birtokolt játékokat szimultán több platformon is játszani. Például előfordulhat az, hogy a játékos belekezd egy új játékba a számítógépén, majd az első pár helyszínt bejárva elmenti a játékállást és elindul mondjuk a munkahelyére. A munkába vezető úton szeretné ugyanezt a játékot az okostelefonján ott folytatni, ahol korábban a számítógépén abbahagyta. Természetesen erre ezidáig is volt lehetősége, viszont az eddigi módszer magába foglalta a játékállások manuális másolását egyik eszközről a másikra. Könnyedén belátható, hogy ez a mai, internet által átszőtt világunkban már közel sem számít felhasználóbarátnak.

Ugyanígy felmerülhet az igény nem csak a játékokhoz tartozó mentések, de magukat a játékokat alkotó adatfájlok naprakészen tartására is a játékosok egyes eszközei között.

Ezen problémákra kerestünk és találtunk megoldást a szakdolgozatom elkészítése során, többféle lehetőséget is kínálva a felhasználóknak, reménykedve abban, hogy mindenki megtalálja majd a maga számára legkényelmesebb módszert.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.