Csapatépítő portál fejlesztése számítógépes játékokhoz

OData támogatás
Konzulens:
Paróczi Zsombor
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

A mai, többfelhasználós számítógépes játékok esetében nagyon fontos dolog, hogy a társaság, akivel együtt, csapatban kell játszanunk, szórakoznunk, sikereket elérnünk, pszichológiailag, de játéktudásilag is megfelelő legyen. Ugyanis nem mindegy, hogy egy játékon belül jó hangulatú és jó játéktudású csapatba, vagy egy olyan csapatba kerülünk, ahol nem érezzük magunkat jól, valamint sikereket sem érünk el, mert a csapatunk erre képtelen. A szakdolgozatom keretében fejlesztett portál erre a problémára próbál segítséget nyújtani különböző csapatépítést támogató lehetőségekkel.

A szakdolgozatom keretén belül először is részletesebben ismertetem a fent említett problémát, majd kitérek az online, többfelhasználós játékok általános ismertetésére, különös tekintettel a World of Warcraft című játékra. Ezt követően bemutatom, milyen integrálási lehetőségek érhetők el a World of Warcraft című játékhoz, főleg a Battle.net rendszeren keresztül, majd az olvasó számára magas szinten bemutatom a portálon megvalósított funkciókat, valamint a megvalósítás technológiai részleteit. Végül az olvasó megismerkedik az általam fejlesztett, és ehhez hasonló portálok üzemeltetésének és skálázhatóságának legfontosabb lépéseivel.

A portálom sok, a fejlesztés pillanatában aránylag új technológiát alkalmaz, mint magát a NodeJS-t, amely futtatókörnyezetben a portálomat fejlesztettem, ezenfelül a Bootstrap-et valamint a LESS-t, amelyek a kliensoldali megvalósítás részei. Ezért a szakdolgozatomban a fejlesztés során használt technológiák ismertetésére is sor kerül, hogy az olvasó képben legyen arról, hogy a technológiai részletek ismertetésekor miről is van pontosan szó.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.