Dinamikus interakció integrálása e-magazin szerkesztő alkalmazásba

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Mezei Gergely
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A feladat egy már létező e-magazin szerkesztő alkalmazás megismerése és

az elemeinek kibővítése html alapú vezérlőkkel. A szerkesztő és megjelenítő alkalmazás, Troja, fejlesztésének fő irányvonala az volt, hogy egy platform független információmegjelenítő alkalmazást hozzanak létre. Ezért is készültek a szerkesztő és megjelenítő alkalmazások nagy számításigényű és közös kódrészletei C++ nyelven. Ennek köszönhetően a natívan elkészített kódrészek lehetővé teszik, hogy egy magazin több platformon – Windows, Android – is megjeleníthető legyen. A WPF(Windows Presentation Foundation)-es kódrészek a szerkesztőfelület megjelenítéséért felelnek, ez is a közös kódbázis részét képezi. A natív és a platform specifikus kódrészek közötti kapcsolatot, úgy nevezett csomagoló osztályok segítségével valósítja meg

a keretrendszer. Ezek nagyon fontos szerepet játszanak a helyes működésben.

A szerkesztő egyik nagy előnye a cikkek szövegének egyéni formázásban rejlik. Ez

a nagy számításigényű és bonyolult algoritmusokon alapuló funkcionalitás is C++ nyelven van implementálva. Így a megjelenés egységes lehet valamennyi platformon. Ennek köszönhetően modern, tetszetős formát kapnak az egyes cikkek. Másik nagy előnye a platform függetlenség továbbá az, hogy rendelkezésre állnak olyan html-es vezérlők, melyek segítségével dinamikus tartalmat helyezhetünk el a magazin egyes részeiben.

Manapság az elektronikus sajtó, hír portálok, webes hírújságok, online cikkek,

e-magazinok egyre elterjedtebbek. A felhasználók a rövid, tömör, könnyen befogadható és megérthető dinamikus tartalmakat - videó, gif, kép, mini alkalmazás, játék - részesítik előnyben az írott tartalmakkal szemben. Éppen ezért, például egy e-magazin, akkor lehet sikeres, akkor fogják sokan olvasni, hogy ha a releváns tartalom az új igényeknek megfelelően van megjelenítve. A cikkhez tartozó képek egy galériában, egy-egy érdekesség legördülő szövegdobozban, a nyilatkozatok/bemutatók videóként beágyazva, esetleg egy kisebb játék egy interaktív kvíz is része az elkészült cikknek.

A dolgozat főként az egyes html-es vezérlők megvalósításának és a felhasználási módjainak a bemutatását taglalja. Az egyes vezérlők kiválasztásának fő szempontja

az volt, hogy milyen módon járulhatnak hozzá egy magazin elkészítéséhez és sikerességéhez.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.