Dinamikus terep megvalósítása 3D-ben

OData támogatás
Konzulens:
Rajacsics Tamás
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A célom ebben a dolgozatban a létező procedurális tartalom generálási technikák, azon belül is a procedurális terep generálás megismerése és bemutatása. Ezekre építve egy olyan algoritmust mutatok be, amivel valós időben, dinamikusan változtatható 3 dimenziós terepet lehet készíteni. A generált terep további követelménye, hogy minél realisztikusabbnak kell kinéznie, illetve képesnek kell olyan természetes formák kialakítására mint barlangok, boltívek, vagy sziklás kiszögellések, amiket a klasszikusan használt módszerekkel nehéz előállítani.

A dolgozat második részében egy programot mutatok be, amiben ezt az algoritmust implementáltam. Elmagyarázom a program megértéséhez szükséges algoritmusokat és adatszerkezetek működését. Megvizsgálom a terep generáló rendszerek általános követelményeit. Ezután megnézem hogy a saját programom hogyan felelt meg ezeknek a követelményeknek. Végül bemutatom, hogy milyen módon lehetne a programomat tovább fejleszteni, és megnézem hogy mások hogyan küzdöttek meg azokkal a problémákkal, amikkel én találkoztam.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.