Doborzatgenerálás és -megjelenítés

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szécsi László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Ahogy fejlődik a technológia, egyre elterjedtebb a számítógépes grafika használata a helyszínek és hátterek előállításához a játékiparban és a filmiparban egyaránt, mivel az mára olcsóbb, megbízhatóbb, gyorsabb és akár jobb is lehet, mint a régen alkalmazott módszerek. Az évek során sokat fejlődött a domborzatgenerálás, de a kezdetben használt algoritmusok a mai napig fontos részét képzik a folyamatnak.

A dolgozat során két térben diszkretizáló és két időben diszkretizáló domborzatgeneráló algoritmust ismertetek. A választott algoritmusokat az általam választott grafikus kártya API-ra (alkalmazási program interfész) implementálom, valamint egy megjelenítésre alkalmas könyvtárat dolgozok ki, amin a domborzatgenerálást valós időben lehet követni. A könyvtárat és az implementációkat felhasználva egy olyan applikációt készítek, ami képes a megjelenített domborzat elmentésére további felhasználási célokra.

Végül a kapott eredményeket ismertetem, értékelem és a lehetséges továbbfejlesztési lehetőségeket vizsgálom.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.