Egy modern grafikus motor architekturális tervezése és algoritmusai

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szécsi László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A valós idejű képmegjelenítés és a virtuális valóság napjaink népszerű témája, ezért is foglalkoztunk vele a szakdolgozat projekt során. A nemrég megjelent alacsony szintű grafikus API-k, név szerint a DirectX 12 és a Vulkan, lehetővé teszik a modern hardverek hatékonyabb kihasználását. Az eddigi grafikus API-kkal komoly limitációkba ütköztek a fejlesztők a többmagos processzorok és több videókártyát tartalmazó rendszerek kihasználásakor. Az új API-k, alapvetően más megközelítésük miatt, képesek voltak feloldani a megkötéseket. A célunk egy 3D grafikus megjelenítőmotor fejlesztése, mely ezen új API-kat használja. A motortól elvárjuk, hogy kihasználja a többmagos processzorokat, valamint hogy több grafikus kártyára ossza el a terhelést. A következőkben ismertetünk egy lehetséges utat egy ilyen grafikus motor létrehozására. Ez kiterjed a motor általános architektúrájára, a főbb komponensek leírására, valamint a megjelenítő csővezeték részletes elemzésére. A megjelenítőmotor kiterjeszthető egyéni megjelenítési algoritmusokkal, és könnyedén integrálható meglévő vagy új játék projektekbe, vagyis egy teljes megjelenítő megoldást ad a játékfejlesztők számára.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.