Elektromos autó motorvezérlő elektronikájának fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Varjasi István
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Napjainkban egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az tisztán elektromos hajtású autók. A Formula Student versenysorozatban is egyre jobban elterjednek a belsőégésű motoros változatok mellett. Szakdolgozatomban röviden bemutatásra kerül Budapesti Műszaki Egyetem csapata, akik már 2007 óta részt vesznek benne. Emellett bemutatom az elektromos autók rövid történetét. Összefoglalom az elektromos hajtáslánc különböző elemeinek változatait. Feladatom volt hogy összeállítsak egy olyan szimulációs modellt Matlab környezetben, ami szimulálja az autóban lévő IGBT modulok hődisszipációját.

Készítettem a versenyszámok alapján egy sebesség-idő függvényt, ami segítségével egy mechanikai modell alapján modelleztem az autó hajtásláncát. Elkészítettem az állandó mágneses szinkron motor modelljét. Felépítettem az állandó mágneses szinkron motor Park vektoros helyetesítő képét

Elkészítettem a feszültség inverter egyszerűsített modelljét, illetve a benne lévő IGBT modul veszteségeinek modelljét.

Legvégül készítettem egy Foster modell ami leírja a hőterjedést az IGBT tokozásán belül.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.