Elektromos autó töltőállomások energiaellátási megoldásainak elemzése és hálózati hatásainak vizsgálata

OData támogatás
Konzulens:
Prikler László
Villamos Energetika Tanszék

Az elektromos autók akkumulátorait tölteni kell, amire jelenleg kétféle technológia, az otthoni lassú töltés, vagy töltőállomásokon történő gyorstöltés áll rendelkezésre. Az akkumulátort 15 percnél rövidebb idő alatt feltöltő gyorstöltők működtetéséhez több energiára van szükség a villamos hálózatból, mint lassú töltés esetén. Ez az energia a kisfeszültségű elosztóhálózaton esetleg már nem áll rendelkezésre, így kézenfekvő a feltételezés, hogy a gyorstöltő-állomások a középfeszültségű (KÖF) hálózatról lesznek majd ellátva és a már meglévő benzinkutakhoz hasonlóan az autópályák és a főbb útvonalak mentén létesülnek.

A dolgozat egy esettanulmányt mutat be, ami egy létező autópálya menti iker-benzinkút elektromos autók töltésére szolgáló töltőállomássá alakítását feltételezi, és vizsgálja ezen átalakított töltőállomás működésének hatásait a középfeszültségű hálózaton. A hálózati modellt DIgSILENT Power Factory szoftverkörnyezetben a helyi áramszolgáltató által biztosított adatok alapján építettem meg. Szimulációk segítségével megvizsgáltam a leágazásokon bekövetkező feszültségesés nagyságának, a transzformátorok és az iker-benzinkutakat összekötő kábel terhelődésének alakulását a villamos autó töltőállomás feltételezett megépítését követően.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.