Elektromos autó töltőberendezés tervezése a közvilágítási hálózatra

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Balázs Gergely György
Villamos Energetika Tanszék

A szakdolgozat célja villamos autók számára egy normál AC töltő berendezés fejlesztése, amely képes üzemelni a közvilágítási hálózatról. A szakdolgozatban meg kell vizsgálni, hogy mekkora villamos teljesítmény többlet jelentkezik a közvilágítási hálózaton, amit fel lehetne használni villamos autók töltésére. Olyan töltőt kell méretezni és egyes alkatrészeire javaslatot tenni, amely figyelembe veszi a közvilágítási hálózat által megszabott lehetőségeket.

A szakdolgozat legelső részében a Magyar Elektrotechnikai Egyesület nemrégiben megjelent állásfoglalását mutatom be, melyben az e-mobilitás töltőoszlopok telepítésének lehetőségét vizsgálták.

A második részben az elektromos autókról írok. Röviden ismertetem a felépítésüket, működési elvüket, azt, hogy mi a leglényegesebb eltéréseik a belsőégésű motorral működő autókhoz képest, kitérek a szabványos töltési módokra. A töltési időket a töltési módok függvényében ismertetem, majd említem a töltést leginkább korlátozó autóban lévő teljesítményelektronikát.

A harmadik részben főként személyes adatgyűjtésekkel szerzett valós adatok alapján bemutatom a közvilágítási hálózat felmérését, ismertetem a működési sajátságokat, a lehetőségeket, és végül eredményt adok a még átvihető teljesítményre.

A negyedik és ötödik részben specifikálom egy töltőberendezés feladatait, majd két töltésre alkalmas konstrukciót mutatok be. Magyarázatot adok a működésükre, az elemek kiválasztásának okaira. Végül egy egyszerű költségszámítást végzek, és érintésvédelmi megfontolásokkal zárom a dolgozatot.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.