Elektromos autók töltésének vizsgálata és háromfázisú töltőberendezés tervezése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Balázs Gergely György
Villamos Energetika Tanszék

Napjainkban az elektromos autók reneszánszukat élik, egymás után jelennek meg a nagy autógyártók legújabb modelljei. A szélesebb körű elterjedésüknek viszont még gátat szab a kis hatótávolság, a kiépítetlen töltési infrastruktúra és a teljesítményhez mérten magas ár. Azonban – figyelembe véve a jelenlegi folyamatokat – a kilátások nagyon pozitívak.

A bevezetést követően, a szakdolgozatom második részében az elektromos autók helyzetével foglalkozom. Áttekintem a történelmük legfontosabb állomásait, megvizsgálom a világban és különösképpen hazánkban elfoglalt helyüket, és kitérek a jövőbeni lehetőségekre is.

Mivel szakdolgozatom központi témája az elektromos járművek töltése, így a harmadik részben már ezzel foglalkozom. Ismertetem az ide vonatkozó szabványokat, részletezem a töltési módokat, valamint megpróbálok rendet tenni a csatlakozó típusok körül kialakult káoszban. A fejezet végén leírom, hogyan megy végbe a töltési folyamat.

Ahhoz, hogy egy saját töltőberendezést tudjak tervezni előbb meg kell ismernem az alkotó elemeit, ezért a negyedik rész ezzel foglalkozik. Szétnézek az e-mobility vezérlők egyre bővülő piacán, és megvizsgálom a legfontosabb egységek működését is. Mindezt a teljesség igénye nélkül teszem, hiszen egy ilyen komplex rendszer esetében a lehetőségek tárháza végtelen.

Az utolsó rész már a saját tervezésű töltőről szól. Katalógusok segítségével kiválasztom a szükséges eszközöket, és blokkvázlat útján bemutatom a munkám eredményét. A koncepció a gyakorlatban nem valósul meg, így az ellenőrzés és az értékelés elkészítésére nincs lehetőségem.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.