Elektromos jármű hajtásrendszer mikroprocesszoros hajtásirányításának programozása

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Varjasi István
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Szakdolgozatom a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen alakult BME-motion hallgatói projekthez kapcsolódik. A csapat célja egy elektromos versenyautó megtervezése és megépítése. A hátsó kerékagyakba majdan beépítésre kerülő állandómágneses szinkrongépekből egy prototípus már elkészült, de a táplálására hivatott inverter korábbi verziója nem volt képes meghajtani azt. Így a félév során egy újabb hardver kerül legyártásra, melyhez szükség lesz egy megújult szoftverrendszerre is.

Feladatom ennek a hajtásirányító szoftvernek a megtervezése, és tesztelése volt. Kiindulásként az „Alkalmazott elektronika laboratórium” hallgatói méréshez készült mintarendszer Code Composer Studio projektjét használtam fel, mely eredetileg egy aszinkrongép inverteres táplálását végezte. A munkát a rendszer a megismerésével kezdtem, majd a szükséges módosítások elvégzésével szinkrongép hajtására alkalmas mezőorientált áramszabályzást valósítottam meg.

A szoftver a hallgatói méréshez készült processzoros kártyába lett betöltve, mely a járműben majd a legyártandó interfészkártyához fog kapcsolódni. Utóbbi elkészülte előtt a szakdolgozat keretében az irányítás tesztelését egy FPGA alapú valósidejű szimulátoron (HIL) végeztem el.

Jelen dokumentumban a megvalósított szoftverrendszer felépítésének, működésének bemutatásán túl nagy hangsúlyt fektetek az alkalmazott irányítási módszer megértéséhez szükséges elméleti háttér felvázolására is.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.