Eljárás kidolgozása és szimulációs szoftver készítése vasúti táplálás viszonyainak (feszültségesés, teljesítmény, veszteség) vizsgálatára

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Ladányi József
Villamos Energetika Tanszék

A vasúti forgalom növekedése és az egyre nagyobb teljesítményű mozdonyok (vontatójárművek) megjelenése fokozott követelményeket támaszt a villamos vontatási energiaellátó rendszerrel szemben, ami szükségessé teszi a tápszakaszok villamos paramétereinek pontosabb és részletesebb vizsgálatát.

A diplomaterv első részében egy kis történelemmel fűszerezve bemutatom a legfontosabb vasúti táplálási rendszereket a hagyományosaktól a különleges kialakításúakig a hazai viszonyokra fókuszálva, illetve elhelyezem a vontatási hálózatot a villamosenergia-rendszerben.

A második részben egy példa 1x25 kV-os minta hálózaton bemutatom a különböző villamos mennyiségek szimulációs számítására fejlesztett MATLAB szoftver függvényeinek működését.

A harmadik fejezetben matematikai képletek segítségével formába öntöm a számítási eljárásokat, melyek többek között a táplálási rendszer feszültségesésének, veszteségeinek, a felvett energiának, a veszteségi energiának és a vontatási tápláló transzformátorok beépített teljesítményének vizsgálatára terjednek ki. Lehetőség van mozdonyok mellett a nagy teljesítményfelvételű helyhez kötött berendezések (pl. előfűtő, váltófűtő) szimulációba történő bevonására is.

A befejező részben a Nyékládháza alállomáshoz tartozó normál- és szükségüzemi táplálási szakaszokon valós viszonyoknak megfelelő menetdinamikai számítások alapján szimulációkat végzek a kész szoftverrel, melynek az eredményeit összehasonlítom egy korábbi tanszéki program szolgáltatta eredményeivel.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.