Elosztott OpenGL ES alkalmazás fejlesztése Android platformon

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Ekler Péter
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Napjainkban szinte már nem is találkozhatunk olyan mobiltelefonokkal és tabletekkel, melyek nem képesek 3D grafikus megjelenítésre. A CPU, GPU teljesítményének és a RAM mennyiségének növekedésével, valamint az egyre szebb kijelzőknek köszönhetően különösen szép, a különféle hálózati megoldások és a mobilitás kihasználásával pedig újfajta izgalmas alkalmazások fejlesztésére nyílik lehetőség. Életünk kikerülhetetlen részévé váltak ezek az eszközök, kis túlzással mindig mindenkinél ott vannak, és sok időt is töltünk használatukkal a mindennapjaink során. Az alapok tehát adottak, hogy olyan társasjátékokat készítsünk, amelyek okostelefonokon futnak.

A diplomaterv első felének célja egy ilyen, hálózaton keresztül, Androidos mobil eszközökkel játszható, kétszemélyes 3D alkalmazás architektúrájának, alapelemeinek, és fejlesztését támogató eszközeinek a megtervezése és az elkészítésüknek bemutatása. Ebben több egymás számára kvázi fekete dobozként működő játékkomponens alkot egy egészet, ahol egy felhasználónak legalább egy komponenssel kell rendelkeznie a készülékén, és pontosan egyet kell belőle elindítania ahhoz, hogy játszhasson. Ezek a kis alkalmazásszigetek egyenrangúak és elosztottságuk alapja az adatelosztottság. Az architektúra lényege, hogy az elkészült játéktípust úgy lehessen bővíteni új elemekkel, hogy a régebbi komponensek együtt tudjanak működni az újakkal anélkül, hogy bármelyik régit vagy az alapokat módosítani kellene.

A dolgozat második felében az elkészült elemekre és eszközökre építve egy Center of the Universe nevű játéktípus és két játékkomponensének megalkotása, és bemutatása történik, amellyel bizonyítást nyer, hogy az újfajta alkalmazás és a tervezett architektúra működőképes.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.