Emberi karakter mozgáskövetése a Kinect segítségével

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Az emberi karakterek valósághű animációjának egyik legelterjedtebb módja a mozgáskövetés (motion capture) alkalmazása. A mozgáskövetés a hagyományos animációs technikákat tudja kiváltani, mivel sok esetben hatékonyabb és realisztikusabb eredmény érhető el a segítségével. A mozgáskövetésre sok eszköz áll a rendelkezésünkre, viszont a pontos, professzionális rendszerek drágák, sok helyet és előkészületet igényelnek. Napjainkban a játékiparban megtalálható konzolos kiegészítők nagy fejlődésen mentek keresztül, és már mindenki számára elérhető árkategóriába kerültek. Fontos megjegyezni, hogy ezek az eszközök nem annyira pontosak, mint a professzionális társaik, ugyanakkor természetesen a felhasználási terület szempontjából ez nem is annyira lényeges. Az egyik legnépszerűbb konzolos, mozgáskövetésre alkalmas marker nélküli kiegészítő, a Kinect. A dolgozatom témája a Kinect vizsgálata, minél pontosabb emberi animációk követése szempontjából. Sajnos az eszközből érkező adatok nem mindig pontosak. Az ebből fakadó bizonytalanságokat az inverz kinematika segítségével próbálom kiküszöbölni. Az inverz kinematikával ellátott Kinect mozgáskövetést egy professzionális 3D animációs programba, az Autodesk Maya-ba integráltam.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.