FPS multiplayer játékmotor fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Diplomaterv dolgozatomban belsőnézetes hálózati játékmotorok tervezésével és elemzésével foglalkoztam. A játékmotor és a hozzá felhasznált eszközök és technológiák használatának demonstrálásához készítettem egy példajátékot. A dolgozatomban ezen program segítségével fogom bemutatni a fontosabb komponensek működését és megvalósítását. Külön kitérek az ezekre épülő funkcionalitásokra, és hogy hogyan kapcsolódnak egymással. A diplomamunkában ismertetem, hogyan lehet játékot építeni az általam megvalósított játékmotorra.

Az FPS játékok a 90-es évektől kezdődően kitüntetett szerepet töltenek be a játékiparban. Számos alkalommal a játékos közönség FPS játékokban találkozik először bizonyos játékelemekkel, grafikai effektekkel, vagy technológiákkal, amik használata később a játékiparban bevett megoldássá vált. Míg ebben a műfajban általában kiemelt figyelmet fordítanak a fotorealisztikus megjelenítésre, ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy ez minden esetben a játék többi aspektusának rovására menne.

Manapság a játékkonzolokra készült és PC-s játékok mellett egyre inkább feltörekvőben vannak az okostelefonokra és a különböző intelligens szórakoztató ipari eszközökre írt játékok. Ennek köszönhetően a platformfüggetlen szoftverek és programkönyvtárak egyre népszerűbbekké válnak a játékokhoz. Ha nagyszámú játékost szeretnénk megcélozni a játékkal, akkor egyre inkább érdemes olyan technológiákat és megoldásokat használnunk, amik használatával minimális erőforrás befektetésével tudjuk portolni a játékokat a különböző szoftver és hardver környezetekre. A játékmotor fejlesztése során ezért fontos szempont volt, hogy a motor által felhasznált külső könyvtárak és eszközök elérhetőek legyenek minél több platformon.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.