Fák procedurális textúrázása és lombozat megjelenítése Direct3D segítségével

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szécsi László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Szakdolgozatom során véges számú elemkészletből felépülő, videókártyán hatékonyan megjeleníthető fa megvalósításhoz implementálok procedurális textúrázási módszert és háromdimenziós hatást biztosító lombozatot. Cél a szabályszerűen felépített növény-geometriák természetes hatású megjelenítése. Textúrázásnál elvárás, hogy a textúrázott elemek mintázata ne csak egy elemen belül legyen látszólag folytonos, az elemek illeszkedésénél se keletkezzenek szakadások a mintázatban. Emellett szeretnénk, hogy az elemek mintázata generált legyen. A lombozat megvalósítására több módszert kínál a szakirodalom, az implementált megoldás mozgás közben is háromdimenziós hatást kelt és törekszik a hatékony megjelenítésre a videókártyán.

A motiváció az volt, hogy elsősorban a számítógépes játékok fejlesztésénél merül fel növényzetek hatékony megjelenítésének igénye. A költséghatékonyság érdekében a fejlesztőknek sokszor le kell mondaniuk a nagy részletességű modellek alkalmazásáról, és helyette olyan megoldásokat választanak melyek erőforráshatékonyabbak.

A dolgozat első részében áttekintem a textúrázás, procedurális textúrázás fogalmait. Majd leírom a felmerülő problémákat, ezután javaslok egy módot az elemekből felépülő fa textúrázására, illetve a lombozat elkészítéséhez. Végül kitérek az implementációra, és az így kapott eredményeket foglalom össze.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.