Fedélzeti diagnosztikai hardver modul tervezése gépjárművekhez

OData támogatás
Konzulens:
Kovács Viktor
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A gépjárművek fedélzeti diagnosztikája (On-Board Diagnostics, OBD) egy számítógépes rendszeren alapul, ami eredetileg arra lett tervezve, hogy a károsanyag-kibocsátást csökkentsék a főbb részegységek teljesítményének monitorozásával. Egy egyszerű OBD rendszer áll egy ECU-ból (Electronic Control Unit), ami a különböző szenzorokból (pl. oxigén szenzorok) érkező információk alapján vezérli a beavatkozókat (pl. üzemanyag-befecskendezők), hogy megkapjuk a kívánt teljesítményt. A motor kontroll lámpa, aminek ismert angol mozaikszava a MIL (Malfunction Indicator Light), korai figyelmeztetést tud adni a meghibásodásokról a jármű tulajdonosnak. Egy modern gépjármű több száz lekérdezhető paraméterrel rendelkezik, amihez hozzáférhetünk a DLC-n (Diagnostic Link Connector) keresztül, egy diagnosztikai eszköz segítségével.

A szakdolgozatom első részében részletesebben kifejtem az elvégzendő feladatokat, majd ismertetem a fedélzeti diagnosztikai rendszereket, fejlődésük folyamatát, működésüket. Bemutatok néhány fedélzeti autódiagnosztikai eszközt, majd a szerzett tapasztalatok alapján megtervezésre kerül egy univerzális diagnosztikai hardver modul. Végighaladok a hardvertervezés lépésein, a specifikáció felállításától kezdve, bemutatom a kiválasztott alkatrészeket, ismertetem a kapcsolási rajz és nyomtatott huzalozású lemez megtervezését. Utána leírom az összeszerelés munkafolyamatát, a tesztelés fázisát. Végül taglalom az eszköz továbbfejlesztési lehetőségeit, összefoglalom és értékelem az elvégzett munkát.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.