A tanszék kérésére a szakdolgozatomban az egyetemen készülő villamos hajtású versenyautó fékrendszerének kidolgozásával és összeállításával foglalkozom, a szükséges fizikai ismeretek elsajátításával. Korábbi tanulmányaimban már foglalkoztam fizikai szimulációkkal és munkám során tapasztalatot szereztem a mechanikus fékek területén.
Áttekintést nyújtok a villamos autók hátteréről, bemutatom a járművek fékezésének fizikáját és folyamatát, a mechanikus rendszerek felépítését, illetve a villamos fékezés megvalósításának hátterét.
Kiválasztom az egyetemen készülő villamos versenyautó számára megfelelő hidraulikus fékrendszer alkatrészeit, tanulmányozva a szükséges tulajdonságokat, hozzáigazítva a szimulációs eredményekhez.
A fékrendszer optimalizálásához a MATLAB program segítségével fizikai szimulációt végzek az autóban lezajló energetikai folyamatokról, továbbá a szükséges fékezési erőkkel és nyomatékokkal.
Dolgozatom végén egy egyszerű és megvalósítható fékoptimalizációs algoritmust készítek, tapasztalatokra és a szimulációs adatokra támaszkodva.