Fékerő elosztás optimalizálása villamos jármű elektromos és mechanikus fékrendszerei között

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Balázs Gergely György
Villamos Energetika Tanszék

A tanszék kérésére a szakdolgozatomban az egyetemen készülő villamos hajtású versenyautó fékrendszerének kidolgozásával és összeállításával foglalkozom, a szükséges fizikai ismeretek elsajátításával. Korábbi tanulmányaimban már foglalkoztam fizikai szimulációkkal és munkám során tapasztalatot szereztem a mechanikus fékek területén.

Áttekintést nyújtok a villamos autók hátteréről, bemutatom a járművek fékezésének fizikáját és folyamatát, a mechanikus rendszerek felépítését, illetve a villamos fékezés megvalósításának hátterét.

Kiválasztom az egyetemen készülő villamos versenyautó számára megfelelő hidraulikus fékrendszer alkatrészeit, tanulmányozva a szükséges tulajdonságokat, hozzáigazítva a szimulációs eredményekhez.

A fékrendszer optimalizálásához a MATLAB program segítségével fizikai szimulációt végzek az autóban lezajló energetikai folyamatokról, továbbá a szükséges fékezési erőkkel és nyomatékokkal.

Dolgozatom végén egy egyszerű és megvalósítható fékoptimalizációs algoritmust készítek, tapasztalatokra és a szimulációs adatokra támaszkodva.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.