A Quality of Experience (QoE) a felhasználói élmény és megelégedettség mérésének egyik legfontosabb minősítője a különféle szolgáltatások esetén. Napjainkban ennek mérése a korábbiaknál is népszerűbb a szolgáltatók körében, mivel az előfizetők elégedettsége nem csak a felhasználóknak, hanem a szolgáltatóknak is komoly hasznot hajthat. A magas QoE nem csak a felhasználók megtartásában segíthet, hanem csökkentheti a szolgáltató kiadásait, és ezzel párhuzamosan növelheti annak bevételeit is.
Szakdolgozatomban átfogó képet adok a Quality of Experience mérés tudományának mai állásáról, bemutatva a különböző alkalmazott szubjektív és objektív mérési módszereket.
A QoE mérések népszerűségétől és hasznától függetlenül nem igazán áll a kutatók rendelkezésére olyan hozzáférhető, általános célú szoftver, mely képes a mérésekhez értékelő felületet generálni, majd a mérés közben kapott eredményeket megbízható módon elmenteni. Szakdolgozatom során ezért feladatom egy ilyen mérőprogram megvalósítása, mely a kutatók munkáját egyszerűbbé, és gyorsabbá teszi.
Végső lépésként az elkészített szoftveremet alapos teszteléseknek vetem alá, majd az így szerzett tapasztalataimat és továbbfejlesztési javaslataimat megosztom az olvasóval.