Fényjelenségek valós idejű modellezése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Tóth Balázs György
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A valóság leképezése bármilyen okból kifolyólag megtörténhet, elég visszagondolni arra, hogy az emberek például már sok évezreddel ezelőtt barlangrajzokat készítésével foglalkoztak. Ahogy telt az idő, úgy fejlődött az ehhez használt technika és eszközkészlet is, míg végül eljutott egy olyan szintre, ahol már szinte lehetetlen megmondani, hogy a vizsgált kép csak a mindenki által jól ismert módon le lett fényképezve, vagy teljes mértékben számítógépet használva, úgynevezett mesterséges képalkotási technikákkal készült el.

Manapság, egyre nagyobb az igény ilyen, a valóságot rendkívül jó minőségben, realisztikusan imitáló képekre, és talán észre sem vesszük, de már régen a mindennapi életünk részévé váltak ezek a képek. Jelenleg, legfőképpen a filmtechnikában és a számítógépes játékokban van nagy részesedésük, illetve a virtuális és kiterjesztett valóság alapjaként ez szolgál.

Dolgozatom célja, hogy az alapoktól kezdve egymás után sorra vegyem, megismerjem és kipróbáljam ezeket a technikákat, illetve értékeljem a teljesítményüket, ha szükséges, akkor pedig javítsak rajta. Ehhez először az alap képszintézis módszerekkel és egy tesztkörnyezet megjelenítésével kezdem, azután kitérek ezeknek a finomítására és továbbfejlesztésére, illetve ezután az árnyékok készítésével fogok foglalkozni a valósághű érzet növelése érdekében.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.