Fényszóró közegek valós idejű megjelenítése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Napjainkban a fényszóró közegek valós idejű megjelenítése egyre fontosabb szerephez jut a szórakoztatóiparban. Egyrészt a számítógépes játékok készítésénél a realisztikusabb környezetek megjelenítéséhez használják, másrészt a filmiparban a CGI jelenetek tervezésénél követelmény az azonnali visszacsatolás a művészek számára, ezért itt is szükség van a valós idejű képszintézisre.

A fényszóró közegek élethű megjelenítése összetett és időigényes feladat, ezért a vizualizációs programok ezt gyakran csak egyszerűsítésekkel élve végzik el.

A dolgozatban ismertetem a diplomatervezés során kidolgozott algoritmust, mely egy közegben történő elnyelődés, előreszóródás (forward-scattering) és többszörös szóródás számítására is képes. Az elkészített algoritmus interaktív, ehhez a grafikus kártyák képességeit kihasználó implementációval rendelkezik.

A dolgozat során kitérek a megvalósítás döntéseire, valamint bemutatom az elkészített alkalmazást, mely a vizualizáció és animáció mellett produkciós környezetben való felhasználást támogató funkciókkal is rendelkezik.

A megvalósítás során nem érintettem a fényszóró közegek dinamikájának témakörét.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.