Fizikai alapú karakteranimáció

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szécsi László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Az animáció olyan technika, amely élettelen tárgyak (többnyire bábok) vagy raj-zok, ábrák stb. „kockázásával” olyan illúziót kelt a nézőben, mintha az egymástól kis mértékben eltérő képkockák sorozatából összeálló történésben a szereplők megeleve-nednének vagy élnének. Kezdetben ezek az animációk előre tervezettek voltak, de a modern számítástechnika lehetővé teszi, hogy valós időben szimuláljunk mozgásokat, történéseket. Többek között számítógépes játékok szereplői és az őket körülvevő virtuá-lis világ megelevenítésére, és a filmiparban használják.

A szakdolgozatom elején ismertetem a PhysX fizikai és Direct3D grafikus könyvtárakat, melyek használata lehetővé teszi az animációk szimulációját és megjele-nítését.

Különböző animációs módszerekre is kitérek, főként a csontváz–animációra és a hardver–támogatott bőrözésre. Részletezem a karaktermodellezés folyamatát, a csont-váz, az ütköző–geometria létrehozását.

Bemutatok egy implementációt a rongybaba modell fizikai szimulációjáról, és megjelenítéséről. Az animált rongybabát felhasználom egy egyszerű játékkörnyezethez.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.