Fizikai motor alapú játék tervezése és fejlesztése Android platformon

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Ekler Péter
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A korszerű operációs rendszert futtató hordozható eszközök jelentősen fejletté, illetve elterjedtté váltak, és egyre szélesebb rétegek számára válnak elérhetővé. Teljesen megszokottá vált, hogy ilyen eszközökön intézzük mindennapi dolgainkat, akár e-mailezésről, akár böngészésről, akár játékokról legyen szó. A korszerű játékok futtatása egy rendkívül népszerű felhasználási módja lett ezeknek az eszközöknek.

Az ezen eszközökre egyre jellemzőbb fejlett, sokszor már több magos CPU, az egyre fejlettebb GPU, valamint az egyre növekvő RAM mennyiség korábban nem látott lehetőségeket nyitnak meg ezeken az eszközökön. Ezen tulajdonságok, valamint a korszerű mobil operációs rendszerek olyan komplexitású alkalmazások futtatását teszik lehetővé, amelyhez hasonlókat korábban csak asztali számítógépeken láthattunk.

A modern mobil játékok gyakori, hogy alkalmaznak valamilyen fizikai motort a játékban szereplő objektumok mozgatására, a pontos szimuláción alapuló animáció ugyanis nagyban növelheti a felhasználói élményt. Egy ilyen fizikai motor képes arra, hogy kellően pontos fizikai szimulációt nyújtson egy videojátékhoz, miközben kis erőforrás igényű marad annyira, hogy egy átlagos eszköz is valós időben el tudja végezni a futásához szükséges számításokat.

Szakdolgozatomban körültekintek a piacon az ilyen célra felhasználható legismertebb fizikai motorok, illetve az ezeket felhasználó alkalmazások között, majd egy fizikai motorra épülő, összetett alkalmazás fejlesztését mutatom be. Az alkalmazás platformjának a manapság egyik legnépszerűbb mobil OS-t, az Android-ot választottam, melyhez a teljes okostelefon piac mintegy fele tartozik. Az elkészült alkalmazás korszerű fizikai szimulációjával, és fejlett megjelenítésével ki tudja használni egy mai fejlett mobil eszköz képességeit.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.