Fizikai motor alapú játék tervezése és megvalósítása Android platformon

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Ekler Péter
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Napjainkban a mobiltelefonok életünk szerves részét képezik. A rajtuk futó alkalmazások óriási segítséget nyújtanak mindennapi teendőink során, gondoljunk csak egy egyszerű zseblámpa alkalmazásra. Azonban nem elhanyagolható a felhasználás szempontjából a mobil alkalmazások egy másik népes csoportja sem, a játékok. Jól mutatja ezt egy 2014-es internetes felmérés eredménye is, mely szerint a mobiltelefon tulajdonosok naponta átlagosan több mint két órát töltenek el játékokkal, körülbelül 50%-kal meghaladva a 2012-es év átlagát [1].

Az okostelefonok gyors ütemű technológiai fejlődése egyre komplexebb játékok fejlesztésének lehetőségét vonja maga után. Ebben nagy segítséget nyújtanak a különböző játékfejlesztést segítő keretrendszerek, játékmotorok. Általuk a fejlesztők komplett függvénykönyvtárakat használhatnak bizonyos problémák megoldására anélkül, hogy azt saját maguknak kellene az alapoktól megoldani. Ilyen például egy fizikai motor, mely segíti a fejlesztőt a fizikai világ létrehozásában és elvégzi a testekre ható erők szimulációját.

A feladatom a félév során egy fizikai motort használó játék tervezése és megvalósítása volt Android platformon. A választásom egy hídépítő játékra esett, melynek megtervezése és implementálása folyamán megismerkedtem a platformmal és számos, a mobil játékfejlesztést támogató keretrendszerrel. Munkám során törekedtem a választott keretrendszer képességeinek minél szélesebb körű kihasználására, illetve bemutatására.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.