Fizikai szimulációs jelenet szerkesztő és lejátszó alkalmazás készítése .NET platformon

OData támogatás
Konzulens:
Albert István
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Napjainkban már alapvető elvárásnak számít, hogy az általunk használt interaktív tartalmakat felépítő elemek viselkedése valóságosnak tűnjön, pl. egy golf játékban a labda mozgását, egy dominó játékban az elemeket az erőhatások az elvárt módon befolyásolják, az általános fizikai törvények hassanak rájuk.

A számos precíz, ipari elvárásoknak is megfelelő fizikai szimulációs rendszer mellett léteznek ingyenesen elérhető fizikai motorok is, ezek fejlesztése gyakran a felhasználói közösségük bevonásával együtt zajlik, ezzel is elősegítve az adott fizikai motor használatára épülő alkalmazások készítését. Ahogy léteznek egyszerű képszerkesztő, videószerkesztő, honlapszerkesztő programok, úgy adódik az igény, hogy egy könnyen használható alkalmazás segítségével a felhasználók mindenféle előismeret nélkül készíthessék el saját fizikai szimulációikat is. A felmerült igényre a válasz a szakdolgozat témáját adó fizikai jelenet szerkesztő program.

Egy ilyen szerkesztő program elkészítéséig azonban hosszú út vezet. Először is fel kell eleveníteni az alapvető fizikai ismereteket. Meg kell érteni, hogy hogyan lehet a fizikai világot számítógépes környezetben felépíteni. Ez azért szükséges, hogy a következő lépésben elemezni tudjuk az ingyenesen elérhető fizikai motorokat képességeik szerint, majd ki tudjuk választani a céljainknak leginkább megfelelőt. Itt kezdődik igazából a munka. A választott fizikai motor képességeinek minél alaposabb megismerése, hogy az elkészített szoftver minél gazdagabb funkcionalitással rendelkezhessen. Ezek után következik az alkalmazás fejlesztése.

Az alkalmazás fejlesztésekor érdemes arra törekedni, hogy a lehető leghatékonyabban, minél egyszerűbb és átláthatóbb szerkezetű alkalmazást fejlesszünk, így biztosítva annak továbbfejleszthetőségét. Ennek elősegítése érdekében az elkészítendő szoftver a Microsoft Windows Presentation Foundation technológiájára épüljön, felépítésében pedig az MVVM tervezési szemléletet kövesse.

Jelen munka ezeknek a lépéseknek az elvégzését, és az elkészített szerkesztő programnak a bemutatását tartalmazza.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.