Fizikailag plauzibilis játékmotor fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szirmay-Kalos László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Napjainkban a számítógépes akciójátékok egyik elengedhetetlen követelménye a fizikai szimuláció viszonylag pontos megvalósítása. Megjelentek a fizikai motorok, amelyek rengeteg látványos hatással gazdagították a játékokat. Segítségükkel akár valós időben is képesek vagyunk merev testek, puha testek, ruhák, folyadékok szimulációjára.

A merev testek szimulációjának az egyik leglátványosabb formája az ún. rongybaba (ragdoll) effektus, amikor a karakterek haláluk után elvesztik a testük felett az irányítást, és a fizika törvényeinek megfelelően esnek össze. Régebben előre elkészített halál animációkból választott a program annak függvényében, hogy az egység milyen módon vesztette életét. Később a számítógépek számítási kapacitásának növekedésével lehetővé vált valós időben számítani a fizikai szimulációkat.

A szimulációk számításához manapság többféle könyvtár közül is választhatnak a fejlesztők. Ez a dolgozat egy olyan játékmotor létrehozásával foglalkozik, amely e könyvtárak közül az NVIDIA PhysX motorjára épül. Az motor segítségével szimulálható a játékvilág fizikája, továbbá a könyvtár által nyújtott technikák segítségével a játéklogika vezérlése – például triggerek, sugárkövetés, eseménykezelők használata.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.