Folytonos SW integrációs környezet fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Sujbert László
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék

A ThyssenKrupp Presta csúcstechnológiát képvisel az elektromechanikus kormányrendszerek fejlesztésének világában. Ezeket a kormányrendszereket a mechanikus kapcsolat megtartása mellett elektronikusan vezérelhető rásegítő motorokkal tervezik. Ez egy jövőbe mutató, de mégis hagyományos technológia, hiszen a közvetlen kapcsolat által könnyebben teljesíthetőek a biztonságkritikus kritériumok. Az elektronikus vezérlésnek köszönhetően megvalósíthatóak olyan kormányvezérléshez kapcsolódó extra funkciók, mint az automatikusan beparkoló rendszer, az oldalszél kompenzáció vagy az ütközések elkerülését segítő automatika.

A versenyképesség megtartásához a legfejlettebb technológiákat alkalmazzák mind a HW, mind a SW fejlesztésében. A SW tervezés alapvetően a beágyazott rendszereknél széles körben alkalmazott V-modellt követi. Azonban ezt az eljárást lehet ötvözni az agilis SW fejlesztés bizonyos elemeivel, így a folytonos SW integrációval. Ez legalább napi rendszerességű SW integrációt jelent az alapvető működést vizsgáló automatikus tesztek futtatása mellett. A folytonos integráció előnyei többek között, hogy folyamatosan rendelkezésre áll egy működő, a legújabb funkciókat tartalmazó SW, illetve a fejlesztés és az integrálás is sokkal gördülékenyebb, hiszen csak minimális módosítások történnek az előző működő SW verzióhoz képest.

Az agilis eljárások alkalmazása beágyazott fejlesztés esetén nem triviális, így ebből az aspektusból kell megvizsgálni, hogy az egyes módszerek hogyan növelhetik a folyamat hatékonyságát. A folytonos integráció bevezetésének és alkalmazásának gyakorlati oldalról történő vizsgálata mellett az ehhez szükséges feltételeket is biztosítani kell a jelenlegi fejlesztési folyamatban. Ehhez biztosítanunk kell, hogy a gyakori integráció nem jelent különösebb terhet a fejlesztőknek. Ezért egy könnyen kezelhető, automatizált felület létrehozása a cél, illetve a SW fordítások időtartamát a lehető legjobban le kell csökkenteni.

Erre vizsgálunk meg különböző lehetőségeket körbejárva a SW fordítás lépéseit, amíg a forráskódból futtatható állomány lesz. Emellett egy olyan tool fejlesztését tűztük ki célul, mely mérsékli a beágyazott rendszer jelentette korlátokat az automatikus build folyamat lefutása során. Az eszköz segítségével PC-s környezetben, az ECU-k jeleit szimuláltan előállítva konfigurálható, integrálható és tesztelhető lesz a SW.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.