Forgalomirányítási módszerek a városi közlekedésben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Harmati István
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Manapság az életünk egyre több területén használunk intelligens eszközöket, amik legtöbbször képesek kommunikálni egymással. Nincs ez másként a közlekedési hálózatokban sem. A fejlettebb országokban már nem csak visszajelzéseket kapunk a hálózattól, hogy éppen merre mehetünk hanem különböző eszközök segítségével mi is információt szolgáltatunk a hálózatnak az aktuális helyzetünkről, vagy éppen az általunk választott útról. Ezen információk birtokában számos lehetőség áll rendelkezésünk, kezdve egy olyan adatbázis létrehozásától, ami több éves adatok alapján pontos statisztikákat szolgáltat a forgalom modellezésére és irányítására egészen olyan rendszerek fejlesztéséig, amik a naprakész információk alapján dinamikusan képesek változtatni hálózati jelzéseket és paramétereket.

Jelen dolgozatban bemutatásra kerül többek között egy a teljes hálózatra nézve dinamikus zöld hullámokat kialakító módszer vizsgálata, valamint a járművek útvonalának újratervezésének hatása a forgalomra. Ezen felül megvizsgáljuk az egyes

útkereszteződésekben az áthaladási lehetőségek dinamikus, forgalom függő kiosztásának lehetőségét. Több független tesztadatsor eredménye alapján megvizsgáljuk a vázolt módszerek hatását a hálózat áteresztőképességére valamint a járművek hálózatban töltött idejére.

A dolgozat zárásaként bemutatásra kerül több lehetőség és egy olyan modell, amely segítségével realisztikusabban lehet vizsgálni a hálózati forgalmat, valamint alkalmazása esetén mind a járművek mind a hálózat szempontjából számos optimalizálási módszert könnyen lehet vizsgálni.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.