Fotontérkép alapú képszintézis CUDA környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szirmay-Kalos László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A fotorealisztikus képminőség elérése a számítógépes grafika egyik alapvető célja. A valósághű megjelenítéshez több különböző módszert is kidolgoztak, melyeknek meg kell birkózniuk a számítógépek által biztosított véges erőforrások által szabott korlátokkal a fizikai világ modellezése során.

A feladat megoldására már több mint 20 éve léteznek fizikailag helyes megoldások, azonban a számítási idő csökkentése napjainkban is kutatott terület. Az egyik ilyen technika az 1996-ban publikált fotontérkép algoritmus, melyet több, az iparban is elterjedt alkalmazás is használ valósághű képek készítésére.

Az újabb generációs videokártyák számítási kapacitása hatalmas, sokáig ezek kiaknázása körülményes és nehéz volt, azonban az utóbbi években tett előrelépések az általános célú GPU programozás területén most már lehetőséget teremtenek a fotorealisztikus képek készítésére asztali számítógépeken is, a régebbi, akár több órás futási idők tört része alatt.

A dolgozat bemutatja a megírt, CPU-n futó fotontérképet megvalósító algoritmusom átírását a videokártyára a képszintézis idejének csökkentése céljából a feladat párhuzamosítottságának kiterjesztésével. Ehhez az NVIDIA által kifejlesztett CUDA technológiát alkalmaztam, mely lehetőséget teremt a videokártya párhuzamosan programozható architektúrájának általános célú programozására.

A szakdolgozat célja ismertetni a fotontérkép alapú képszintézis elméletét, és bemutatni egy olyan algoritmust, amely kihasználja a mai videokártyák által nyújtott lehetőséget tetszőleges párhuzamosítható feladat hatékonyabb megoldására, valósághű képek előállításának céljából.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.