Fotorealisztikus képszintézis algoritmusok a GPU felhasználásával

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Tóth Balázs György
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Manapság a egyre nagyobb szerepet kap a fotorealisztikus képek készítése. Ezt láthatjuk mozifilmeknél, akár kisebb költségvetésű animációs filmeknél is, sőt, már játékmotorokban is réges-rég megjelentek fizikai alapú képszintézist alkalmazó módszerek. Ez részben annak köszönhető, hogy a gyorsan fejlődő grafikus hardverek kialakításuk miatt nagyon jól használhatóak párhuzamosított feladatok elvégzésére, ami rendkívül jól illeszkedik a képszintézis algoritmusok valamennyiéhez. Az ilyen hardverek otthoni felhasználásra szánt csoportja is akkora számítókapacitással bír, hogy ma már bárki, aki ilyennel rendelkezik készíthet bonyolult virtuális jeleneteket ábrázoló élethű képeket pár óra leforgása alatt, a megfelelő hozzáértés mellett. Ilyen képek készítésére számos algoritmus létezik, és ezek eltérő fényhatások szimulálásában lehetnek hatékonyak. Ezek közé tartozik a path tracing algoritmus is.

A dolgozat ezen algoritmus ismertetésével, annak egy, a grafikus hardver GPGPU képességeit kihasználó verziójának implementálásával, valamint javítására és a teljesítményigényének csökkentésére szolgáló technikák bemutatásával foglalkozik.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.