Futball tippjáték alkalmazás megvalósítása .NET környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Benedek Zoltán
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A labdarúgás, mely a világ egyik legnépszerűbb sportágának tekinthető, túllépett egy egyszerű labdajáték határain, közösségformáló ereje megkérdőjelezhetetlenné vált. Rangosabb futballtornákra cégek és baráti társaságok körében szokássá vált tippbajnokságot kiírni, mely nemcsak növeli a mérkőzések izgalmát, de közelebb hozza egymáshoz az embereket. A sok helyen még mindig kézzel vezetett tippjáték regisztrálása fáradságos munka, így egy kényelmesen használható szoftveres megoldás, mellyel a játékosok tetszőleges időben adhatják le tippjeiket, rengeteget képes hozzátenni a játék élményéhez.

Szakdolgozatom során egy olyan alkalmazás fejlesztését tűztem ki célul, mely alkalmas egy futballtornára kiírt tippbajnokság lebonyolítására. Elsősorban arra kerestem a megoldást, hogy hogyan lehet az elvárt funkcionalitásokkal rendelkező szoftvert úgy elkészíteni, hogy a modern technológiák alkalmazásával egy felhasználóbarát és gyors rendszer épüljön, mely képes a kitűzött célok realizálására. E dokumentumban bemutatom, hogyan lehet egy ilyen program elkészítését megközelíteni, hogyan lehet az alkalmazást pontosan megtervezni, felépíteni és megvalósítani. Megoldásom eredményeként egy átgondolt szerkezetű, gondos kivitelezésű és könnyen karbantartható szoftver készült el, mely az előzetes felhasználói igényeket jóval meghaladó terheléssel is gond nélkül megbirkózik.

A dolgozatot elolvasva meg lehet ismerkedni az általam választott modern technológiákkal, valamint végig lehet követni a tervezési fázistól a fejlesztői döntéseken keresztül egy olyan alkalmazás megvalósítását, mely a következő években munkahelyi tippbajnokságok lebonyolítását fogja megkönnyíteni és élvezetessé tenni.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.