GPU-val gyorsított 3ds Max beépülő modul

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Dudás Ákos
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Napjaink grafikai szoftverei hatalmas erőforrásigénnyel rendelkeznek, de az esetek túlnyomó többségében nem képesek a grafikai processzort felhasználni a számításigényes szimulációk elvégzésére. Ilyen számítógépes program a 3ds Max, mely széles körben alkalmazott. Moduláris felépítése kiváló lehetőséget ad az alkalmazás funkcióinak bővítésére, így kiegészíthető olyan beépülő modulokkal, melyek képesek kihasználni a grafikai processzor teljesítményét is.

A diplomaterv első részében ismertetem az elméleti alapokat, melyek komplex részecske szimulációk megvalósításához elengedhetetlenek. Bemutatom a GPU architektúráját és programozásához szükséges ismereteket, szemléletet. Továbbá betekintést nyújtok a 3ds Max plugin rendszerébe és a plugin-ek fejlesztésére használható technológiákba.

Ezek után bemutatom az elkészült 3ds Max beépülő modult, melyben az általam választott szimulációs algoritmust valósítottam meg. Ismertetem az algoritmus párhuzamosítási folyamatát, és az eltérő párhuzamosítású implementációkat, azok előnyeit, hátrányait. Bemutatom a különböző változatok teljesítményét, a futtatásból származó mérési eredményeket és a belőlük levonható következtetéseket. Végül összegzem a fejlesztési folyamat során szerzett tapasztalataimat.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.