Genetikus algoritmusok alkalmazása játékokban

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Horváth Gábor
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék

A játékok legkülönbözőbb típusainál van szükség valamilyen optimalizálási feladat elvégzésére. Az optimalizálásra szükség lehet egy részprobléma megoldásakor, de a játék megnyerése is lehet egy optimumkeresés. Ezekre több féle algoritmikus megoldás született már az évek során. Ezeknek megpróbáltam utánajárni és a fejlődésüket bemutatni a játékiparban.

A szakdolgozatom során megvizsgáltam a genetikus algoritmusok felépítését és működését. Utánajártam, hogyan építhetőek bele a játékok világába, milyen részfeladatok megoldásában tudnak segíteni. Ahol tudtam, példákat is hoztam az alkalmazásukra, ezzel is szemléltetve a lehetőségek széles körét.

A szakdolgozatom másik célja egy Tower Defense játék elkészítése volt. A játék motorját és grafikus interfészét is én készítettem el, majd végiggondoltam, hogy milyen pontokon lehet a genetikus algoritmusokat alkalmazni, és ezek közül egyet meg is valósítottam. Célom volt, hogy a játékot kipróbáló felhasználó úgy érezze, hogy a gép tényleg rá reagál a játék során. Ehhez a genetikus algoritmusok különböző paraméterezési lehetőségeit kipróbáltam.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.