Gépelős FPS játék készítése Unity keretrendszer segítségével

OData támogatás
Konzulens:
Hideg Attila
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

2017-re több tucat játékmotorból választhat az, aki játékok fejlesztésével szeretne foglalkozni. A legnépszerűbbek között vannak az Unreal Engine, a CryEngine, az Orge3D vagy éppen a Unity.

Én, a szakdolgozatom elkészítéséhez a Unity keretrendszert választottam. Az első fejezetben röviden ismertettem a legfontosabb játékmotorokat, illetve részletesen bemutattam az általam választott keretrendszernek a főbb komponenseit, pár előnyét a piac többi termékéhez képest.

Az elkészített játékom ötletét a The Typing of The Dead: Overkil című játék adta, amely a klasszikus FPS játékoktól eltérően nem az egér vezérlésére hagyatkozik, hanem a billentyűzetére. A megvalósított játékban a játékos egy előre kijelölt pályán automatikusan mozog, egyetlen feladata, hogy amikor szövegdoboz jelenik meg egy ellenfélhez érve, a benne található szöveget minél gyorsabban begépelje. Amennyiben a játékos nem fejezi be a gépelést adott időálandón belül, úgy az élete folyamatosan csökken, ez okozhatja a játék idő előtti végét.

Egyjátékos módban 3 pálya áll rendelkezésünkre, és egy rövid sztori, ami egyfajta narráció a játékmenet mellé. A pályák a menüből külön is elérhetők, illetve egy olyan pályát is készítettem, ahol ízelítőt kaphatunk a működésből.

A többjátékos mód alap ötletét a Nindendo Switch Joy-Con-jaival játszható kétszemélyes játékai adták. A két játékos ugyanazt a szöveget kapja meg, és amelyik hamarabb gépeli be, az nyeri a párharcot.

A kötelező periféria korlátozza a platformot, így a játékot PC-re készítettem el, a képarányt pedig 16:9-re optimalizáltam.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.