Gépjármű radar vezetést segítő funkcióinak hardware-in-the-loop tesztelése

OData támogatás
Konzulens:
Kökényesi Tamás
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Manapság, ha önvezető autókat említ az ember, már nem valamilyen sci-fi jut rögtön az eszünkbe. A gépjármű automatizálás nem csak az egyik leggyorsabban fejlődő ipari ágazat, az autonóm autók fogalma mára már bekerült a köztudatba. A különböző vezetést segítő és vezetőt helyettesítő funkciók fejlesztése jelentősen felgyorsult, és ezzel lépést kell tartania a tesztelésnek is.

Az önvezető funkciók megjelenése az autóiparban és ezek rohamos elterjedése szükségessé teszi a tesztelési folyamat felgyorsítását, ám ez nem járhat a tesztelés alaposságának csökkenésével. Éppen ellenkezőleg, minél inkább kivesszük az irányítást a sofőr kezéből, annál fontosabb lesz a jármű viselkedésének átfogó analízise. Ezt a hagyományos tesztautóban végzett mérésekkel elérni rendkívül idő- és költségigényes feladat lenne. Bár a valódi autókban végzett tesztek soha nem lesznek teljesen kiválthatók szimulációval, az egyre komplexebb rendszerek kimerítő vizsgálata már nem lehetséges számítógépes szimuláció nélkül.

Az elmúlt fél évben végzett munkám során lehetőségem volt megismerkedni a Robert Bosch Kft. budapesti telephelyén zajló vezetést segítő rendszerek fejlesztésével és tesztelésével. Az osztály, amelyen dolgoztam, a modern gépjárművekben megtalálható szenzorok segítségével megvalósított kényelmi és biztonsági funkciók tesztelésével foglalkozik. Dolgozatomban bemutatom, hogy hol is tartunk az önvezető autók elterjedése felé vezető úton, illetve bemutatom a tesztelést segítő számítógépes szimuláció működését a gépjárműradarok rendszertesztjein keresztül.

A szakdolgozatomban szeretnék egy átfogó képet nyújtani a gépjármű automatizálás jelenlegi állásáról, valamint a teszteléshez kapcsolódó kihívásokról, technológiákról és mérnöki megoldásokról.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.