Gépjármű szimuláció megvalósítása UNITY-ben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Kovács Tibor
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A mai játék és szimuláció fejlesztés során már legtöbb esetben egy fizikai-/játékmotorból indulnak ki. Az egyik legkönnyebben használható és legtöbb hozzá készült anyaggal rendelkező ilyen motor a Unity.

A témalaboratórium keretében több társammal ebben a motorban készítettünk egy kezdetleges, de könnyen paraméterezhető jármű szimulációs megoldást, melynek fókusza a kerekekkel rendelkező járművek minél tágabb támogatása volt, legyen az egy egyszerű személygépjármű, vagy akár egy több pótkocsival rendelkező nyergesvontató. A témalabor során több továbbfejlesztési lehetőség is felmerült, így szakdolgozatom témájaként ezeken dolgoztam.

A fő fókuszt a szimuláció legalsó építőkövének lecserélése kapta, a Unity beépített kerék objektumának cseréje egy saját implementációra. A motorba beépített megoldás pár funkciót alapértelmezetten nem támogat és nagyvonalú egyszerűsítésekkel dolgozik. Ilyen hiány a többféle típusú útfelületek megkülönböztetése, illetve a kerék vastagsága. Habár léteznek a motor hivatalos piacán az enyémhez hasonló megoldások, egyik verzió sem ingyenes, és igazán jó nyíltforráskódú megoldásokat sem találtam.

Megoldásom a különféle útfelületeket nem támogatja még, de dolgozatomban ajánlatott teszek ezen funkció implementálására. A paraméterezhetőséget nagyban egyszerűsítettem, ezzel segítve a gyors prototípusok készítését. A saját kerék implementációm felfüggesztés és talaj detektáló része tökéletesen működik, a súrlódás és tapadás kezelése viszont elmarad a Unity megoldásához képest.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.