Globális illumináció és zajszűrés GPU-n

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szirmay-Kalos László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Napjainkban egyre elterjedtebb a GPGPU, azaz a grafikus processzorok általános célú programozása. A GPGPU-t segítő eszközök lehetővé teszik, hogy a rendkívül számításigényes szimulációkat felgyorsítsuk, a grafikus kártyára történő adaptációval, könnyedén C++-szerű nyelv használatával. Ebbe a magas párhuzamosíthatóságot biztosító környezetbe illenek a globális illuminációs algoritmusok, melyekkel gyönyörű fotorealisztikus képet illetve képsorozatokat lehet szintetizálni. Ezen algoritmusok alapja a Monte Carlo módszer, mely az itt előforduló sokdimenziós integrálok számításának nagy hibáját is kordában tudja tartani. A hiba ezen algoritmusokban kezdeti pontzajként jelenik meg. E zaj mértékét csökkenteni lehet különféle zajszűrő eljárásokkal. A zajszűrés algoritmusok hibája, hogy nem tudják eldönteni, mi a hasznos információ, és mi a nem kívánt zaj. Ezt a problémát hivatott megoldani az Adaptív manifold szűrő, mely segítségével valós időben lehet csatolt bilaterális szűrőket is megvalósítani. A csatolt bilaterális szűrő extra információkat használ a szűrő súlyainak kiszámításához. Ha az extra információ geometriai adat, akkor hatékonyan lehet szűrni az indirekt megvilágítást.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.