Globális illuminációs algoritmus kétdimenziós modellre

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Tóth Balázs György
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A számítógépes játékok fejlesztésekor már a kezdetektől fogva fontos szempont volt az egyre fejlettebb, szebb megjelenítése a program által nyújtott tartalomnak. Gyakran a cél a valóság lehető legpontosabb modellezése volt és ehhez ugyan manapság jóval több erőforrás áll rendelkezésünkre, mint régebben, még most is nehézségekbe ütközünk, ahogy egyre inkább közeledünk a valósághű megjelenítéshez.

Az ehhez használt globális illuminációt szimuláló algoritmusok, mint például a sugárkövetés egyes változatai vagy a radiozitás, háromdimenziós modellt feltételeznek. Azonban félretéve ezt a megkötést megpróbálhatjuk alkalmazni ezeknek az algoritmusoknak a módosított változatait egy kétdimenziós világban is. Ekkor leegyszerűsödnek a szükséges számítások és lehetőségünk válhat akár egy realisztikus, interaktív, valós idejű megjelenítő elkészítésére is.

Szakdolgozatom témája egy ilyen algoritmus megtervezése és implementálása, egy olyan környezet fejlesztésével együtt, melyben az algoritmus változatai, paraméterei könnyen tesztelhetők, összehasonlíthatók és az elért teljesítményük mérhető.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.