Globális illuminációs képszintézis kvázi Monte Carlo inverz fényút követéssel

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szirmay-Kalos László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Számítógépes grafikában globális illuminációnak olyan algoritmusok csoportját értjük, melyek egy 3 dimenziós színtér lehetőleg minél realisztikusabb árnyalására nyújtanak megoldást. Az ilyen algoritmusok realisztikusabb képet készítenek, mint a csak lokális illuminációval dolgozó algoritmusok. A dolgozatban tárgyalt inverz fényút követés is a globális illuminációs algoritmusok közé tartozik.

Az Inverz fényút követés a virtuális térben a kamerából kiindulva a lehetséges fényútakon visszafelé haladva a fényforrásig oldja meg az illuminációs egyenletet, és készíti el a kívánt képet a virtuális világról. A fényútak megválasztásához kvázi Monte Carlo módszert érdemes használni, illetve a fontosság szerinti mintavételezést, hogy az inverz fényút követés minél hatékonyabb legyen. A virtuális világban található tárgyak anyagtulajdonságai anyagmodellekkel írhatóak le. Ilyen a matt felületeket leíró diffúz modell, a csillogó polírozott anyagot leíró spekuláris modell, továbbá az ideális fénytörő, illetve az ideális visszaverő anyagok modelljei. Az algoritmussal nem csak szilárd tárgyakról lehet képet készíteni, hanem inhomogén áttetsző közegről is. Az ilyen közegen áthatol a fény, de az anyaga heterogén, sűrűsége változó.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.