Grafikus játékmotor fejlesztése OpenGL alapon

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Tóth Balázs György
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A mai világban a nagy játékfejlesztő cégek, amelyek a játékaikat eladásra készítik el, külön programokat használnak arra a célra, hogy a különböző játékok különböző részeit ne kelljen minden játék esetében külön-külön elkészíteni.

Ezeket a programokat hívják játékmotornak. A játékmotorokban az eltérő játékokban gyakran megjelenő funkciókat valósítják meg, ezáltal könnyen újra fel lehet használni ezeket a funkciókat egy-egy új játék készítésekor.

Ezeket a funkciókat tovább lehet csoportosítani és ezeket a csoportokat komponenseknek hívják. Az ilyen komponensek egy-egy funkciócsoportot valósítanak meg a játékmotoron belül.

A dolgozatomban én is egy ilyen játékmotor megtervezéséről és megvalósításáról írok, amellyel különböző játékokat lehet elkészíteni. Az általam elkészített játékmotor a leggyakrabban előforduló funkciókat tartalmazza, amelyek szükségesek lehetnek egy egyszerű játék elkészítéséhez.

Továbbá, annak érdekében, hogy bebizonyítsam, hogy a játékmotor tényleg alkalmas egy játék elkészítésére, a segítségével megvalósítottam egy egyszerű lövöldözős játékot.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.