Grafikus játékszerkesztő alkalmazás készítése felügyelt környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A téma keretében az alapképzésen készített szakdolgozatom eredményeként létrejött játékmotor fölé építettem egy grafikus játékszerkesztő alkalmazást, melynek segítségével a programozásban kevésbé jártas, kezdő játékfejlesztők is képesek lehetnek egyszerűbb játékokat összeállítani. A rendszer előnye, hogy grafikus felületén magával a játékmotorral jeleníti meg az objektumokat, így a felhasználó már a fejlesztés során is közel végleges képet láthat a játékról.

Mivel a játékmotor a .NET keretrendszerre épít, így a szerkesztő alkalmazást is felügyelt környezetben volt célszerű elkészíteni. A szoftver architektúráját tekintve egy vastagkliens alkalmazásként került megvalósításra. A használható technológiák közül a WPF (Windows Presentation Foundation) keretrendszer tűnt a legmegfelelőbbnek, ezért a szerkesztő ezen alapszik.

A játékmotor képes szkriptek feldolgozására, melynek jelentősége abban rejlik, hogy általában jóval könnyebb ilyen módon leprogramozni egy játékot, mintha hagyományos módon – imperatív programozási nyelvekkel – tennénk. Valójában a játékszerkesztő alkalmazás ezeket a szkripteket állítja elő, s ezáltal a játék futtatásakor semmilyen különbség nincs a kézzel írt kóddal szemben.

A szerkesztőalkalmazás lehetőséget biztosít a játékban használt valamennyi objektum definiálására és azok interaktív manipulációjára. Egyetlen gombnyomással előállítható a szerkesztett játék futtatható változata, mely akár azonnal el is indítható. Mivel a játékmotor korábban a Cactus Game Engine nevet kapta, ezért jelen projekt neve Cactus Game Designer lett.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.