Grafikus rendszer fejlesztése összetett jelenetekhez

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Tóth Balázs György
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A videokártyák megjelenését a háromdimenziós számítógépes grafika óriási számításigénye és a valós idejű rajzolás elvárása motiválta. Ezen műveletek a processzoron számolva túl lassúak lennének. A grafikus kártyák rajzolási képessége nagyságrendileg fejlődött a megjelenésük óta, de a felhasználók elvárása a grafikus alkalmazásoktól ugyancsak nőtt, így a teljesítmény és hatékonyság mindig is központi kérdés maradt ezekben a programokban.

A grafikai algoritmusok implementálásakor könnyű olyan kódot írni, ami nem használja ki optimálisan a videokártyát. A diplomatervezési feladatban megmutatom, hogy hogyan lehet megtalálni a videokártya használatával kapcsolatos szűk keresztmetszeteket illetve a felesleges algoritmikus számításokat, és hogy hogyan lehet azokat kijavítani.

Bemutatok továbbá egy általam korábban készített egyszerű háromdimenziós grafikai megjelenítő rendszert, illetve ez elemzésre kerül skálázhatóság szempontjából. A megjelenítő rendszer kezdetben egy ötvenezer objektumból és tizenegymillió háromszög álló jelenet megjelenítésére gyakorlatilag teljesen alkalmatlan, egyetlen kép kirajzolás több másodperc. A dokumentum azon ötleteket tárgyalja részletesen, amik a megjelenítő motort egy ekkora jelentre valós időben is használhatóvá tették.

A diplomatervezési feladat másik fontos területe, az árnyékok és a sok fényforrás kezelése nagyméretű jelenetek esetén. Az erre adott megoldások is ugyanazon a benchmark jeleneten kerülnek bemutatásra.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.