Gyakorlati IT security oktatást segítő módszertanok vizsgálata

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Félegyházi Márk
Hálózati Rendszerek és Szolgáltatások Tanszék

Az IT biztonság, sőt alapvetően az informatika széleskörű tudást igényel. A diákok sokszor nem tudják, hogy hogyan lássanak neki a témának. Az informatikai oktatás akkor a legcélravezetőbb, ha az elmélet mellé gyakorlat is párosul. A gyakorlás során tanulja meg az ember igazán az elméletet.

A diplomatervezésem során gyakorlati IT biztonság oktatást segítő módszertanokat vizsgáltam. Első lépésben, az irodalomkutatás során megismerkedtem a különböző oktatási modellekkel, a tanítási és tanulási folyamatok fejlesztésének főbb lépéseivel, valamint a sikeres tanulás összetevőivel.

Az olvasottak alapján megterveztem egy oktatás metodológiai kísérletet, amelyben a hagyományos tantermi oktatást hasonlítottam össze a számítógéppel segített oktatással, hatékonyság szempontjából. Az összehasonlításhoz kidolgoztam egy mérési eljárást, amivel az egyes módszertanok eredményessége állapítható meg.

A kísérlet végrehajtására egy IT biztonsággal foglalkozó egyetemi tantárgy keretein belül kerül sor. Ki lett alakítva egy kísérleti és egy kontroll csoport, akik a különböző módszertanok alapján tanultak a félévben. A diplomatervezésem során kidolgoztam többféle, a kísérletet támogató feladatot is, ezek közül néhányat az avatao webes gyakorló platformba integráltam.

A félévközi számonkérésekből származó eredményeket, valamint a hallgatóktól kapott visszajelzéseket kielemeztem és levontam a megfelelő következtetéseket a kísérlet eredményességével kapcsolatosan. A tapasztalatok és végeredmények ígéretesnek mutatkoztak egy jövőbeni, gyakorlatközpontú IT biztonság oktatáshoz. Az avatao gyakorló platformot használó csoport a mérő feladatokban átlagosan 12,3%-al volt sikeresebb a másik csoportnál.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.