Gyorsulás mérés alapú vezetési stílus elemző fedélzeti rendszer fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Heszberger Zalán Tamás
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

Az autók ma már a mindennapjaink részét képezik. Nagyon sokan vezetnek autót, akár

hivatásból, akár magánemberként, mert ez a közlekedésnek egy gyors és kényelmes

formája. Ez viszont költségekkel jár. Napjaink üzemanyagárai és szervízdíjai mellett

nem kevés pénz fenntartani egy járművet, és az esetleges szervízelés is hatalmas

összegbe kerülhet. Ezeket a költségeket mindenki szeretné elkerülni, de legalábbis

alacsonyan tartatni. A járművek kapcsán felmerülő költségek egy részére mi is

befolyással lehetünk azzal, hogy hogyan vezetjük a járművet. A vezetési stílusunk

befolyásolja a jármű üzemanyag-fogyasztását, a kopó alkatrészek kopásának

gyorsaságát és összességében a jármű fizikai amortizációját. A vezetési stílusunknak

nagyon sok összetevője van, attól kezdve, hogy hogyan nyomjuk a gázpedált vagy

milyen sebességgel megyünk át egy fekvőrendőrön, egészen odáig, hogy parkolás

közben tekerjük-e a kormányt álló helyzetben vagy nem.

A feladatom egy olyan gyorsulásmérő alapú vezetési stíluselemző rendszer

megtervezése és megvalósítása, amely egy járműbe szerelt mikrokontrolleres

adatfeldolgozó modul alapján elemzést készít a sofőr vezetési stílusáról. Az elemzés

elsődleges célja az, hogy kimutatást tudjunk adni arról, hogy a sofőr mennyire

gazdaságos, mennyire vezeti kíméletesen a járművet. Az elemzés készítéséhez

elsősorban egy gyorsulásmérőt fogok felhasználni, és megvizsgálom annak a

lehetőségét is, hogy a gyorsulásmérőt hogyan lehet pontosítani, illetve kiegészíteni a

jármű fedélzeti számítógépétől lekérdezett egyéb adatokkal.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.