HTML 5 alapú alkalmazás készítése

OData támogatás
Konzulens:
Albert István
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az internet az elmúlt évszázad legjelentősebb technikai vívmányának mondható. Manapság már az emberek mindennapi életének részévé vált. Az élet minden területét alapjában véve reformálta meg, beleértve a szórakoztatóipart is. A technika fejlődésével az internet már szinte bármilyen eszközzel hozzáférhető. Személyi számítógépek helyett, már egyre többet használjuk a telefonjainkat. A játékosok egyre nagyobb hányada használja aktívan szórakozás céljából mobilkészülékeit. Éppen ezért igen előnyös az internet platformfüggetlen mivolta, hiszen az online felületre fejlesztett programok átültetése mobil eszközökre jóval egyszerűbb, mint a hagyományos társaiké. Ezen okokból kifolyólag nagyon fontos a webes technológiák megismerése és alkalmazása.

Ez a dolgozat egy HTML5 alapú valós idejű többszereplős játék megtervezésével és implementálásával foglalkozik. Továbbá vizsgálja a webes alkalmazás mobilplatformra való átültetését, és ennek megoldandó problémáit. A tervezett játék szerver-kliens alapú, és ezen megközelítés sajátosságait is bemutatja, a felmerülő problémákon keresztül.

A bevezető és a feladat specifikálása után, bemutatom a szakdolgozat írása során felhasznált technológiákat. Ezután először a kapcsolat nélküli játékot valósítom meg, majd erre építkezve a többjátékos funkció létrehozása érdekében, a hálózati kapcsolat alkalmazása következik. Végül a kliens mobil platformra való átültetését mutatom be.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.