HTML5 alapú alkalmazás fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Albert István
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A szakdolgozatom célja a HTML5 képességeinek és teljesítményének feltérképezése, amihez egy hálózaton keresztül játszható tower defense játék fejlesztését és tesztelését végeztem el. A fejlesztett alkalmazás segítségével bemutatásra kerül a HTML5 számos új funkciója, mint például a canvas elem, ami lehetővé tette a HTML5-ben való játékfejlesztést, a hálózati kommunikációra használt Websocket, vagy a skálázható megjelenítésre kiváló vektorgrafika.

Először bemutatom, hogy milyen technológiákat használtam fel a programom egyes funkcióinak megvalósításához, aztán az alkalmazás mögött álló bonyolultabb logikákat fogom leírni. Ehhez alapos kutatómunkát végeztem, és a talált lehetőségek részletes bemutatását, majd összehasonlítását végzem el a szakdolgozatban, annak eldöntésére, hogy milyen technológiát vagy logikát alkalmazzak a játékom egyes részeiben.

Ezután a játék terveinek, majd magának az alkalmazásnak a bemutatása következik szerkezetileg és működésileg. Ez osztálydiagramokkal történik, az egyes modulok közti interakció leírásával kísérve, illetve szó lesz még néhány, a fejlesztés során felmerült előre nem látott problémákról, és azok megoldásáról is.

Végül pedig a kész program tesztelése következik, ahol az alkalmazás futását figyelem meg különböző böngészők alatt. Az eredmények és a fejlesztés tapasztalata a HTML5-ben való szoftverfejlesztés képének kialakítására szolgál.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.