HTML5 alapú játék készítése

OData támogatás
Konzulens:
Albert István
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az alkalmazásokkal szemben támasztott felhasználói elvárások talán egyik legfontosabb eleme, hogy a lehető legkevesebb erőbefektetéssel érjék el a használni kívánt program funkcióit. Napjainkban ezt a feltételt a vékonykliens alkalmazások teljesítik a legjobban, nem igényelnek telepítést és egyéb segéd alkalmazásokat. Ezeknek az alkalmazásoknak csupán két feltétele van: internet hozzáférés és modern böngésző. Ha ezek teljesülnek, egy webcím begépelésével alkalmazások tárháza áll rendelkezésünkre. A fejlett országokban (Európa, Észak-Amerika, Kelet-Ázsia, Ausztrália) e két feltétel megléte általánosnak mondható. Nem csoda tehát, hogy az alkalmazások a vékonykliens megoldások felé tendálnak. Filmnézés, zenehallgatás, dokumentumok megtekintése és szerkesztése, játékok: csak pár példa olyan tevékenységekre, amelyek egyre inkább böngészőben zajlanak.

Ilyen célokra a HTML5 standard megjelenésétől kezdve használhatjuk kedvenc böngészőnket natívan, pluginek telepítése nélkül. Sok új technológia vált elérhetővé a HTML5 szabványok megjelenésével. Ezek közül a háromdimenziós tartalmak megjelenítését segítő canvas elemmel és WebGL technológiával fogok részletesebben foglalkozni. A canvas egy új html elem, amelyen tetszőleges, pixel szintű grafikákat lehet megjeleníteni, a WebGL pedig egy webes szabvány, amellyel háromdimenziós tartalmakat lehet az előbb említett canvas elemre kirajzoltatni. Ezeknek a használatára a böngészőkben a JavaScript programozási nyelven keresztül van lehetőségünk. Az előbb említett technológiák diplomamunkámban részletes bemutatom, majd azok segítségével elkészítek egy háromdimenziós játékot.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.