HTML5 alapú játék készítése

OData támogatás
Konzulens:
Albert István
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A világháló megjelenése óta az online tartalmak hatalmas fejlődésen mentek keresztül. Korábban a szöveges, kis mértékben formázott oldalak voltak jellemzőek. Ma már a hagyományos weboldalak mellett, az alkalmazás szintű weboldalak, az online elérhető játékok is igen nagy százalékban megtalálhatók a weben. A technológiák egyre nagyobb mértékben támogatják a webes alkalmazások, a webes játékok készítését. A HTML5, illetve azon belül a canvas megjelenésével, az említett komplex alkalmazások a korábbi (például Flash alapú) megoldások helyett egy új, szabványos keretet kaptak a megvalósításhoz. A nagy kódbázissal bíró webes alkalmazások fejlesztéséhez további támogatást nyújtanak az olyan technológiák, mint például a TypeScript. A szakdolgozat egy olyan feladat megoldását mutatja be, amely szemlélteti a mai modern webes technológiák fejlettségi szintjét.

A dolgozat 4 fejezetben mutatja be az elvégzett munkát. Az első fejezetben a témaválasztás indoklása után, egy rövid leírás található a kiválasztott játékról. A második fejezetben bemutatom a dolgozat elkészítéséhez használt webes technológiákat. A harmadik fejezet a félév során elvégzett munka lényegre törő dokumentációját tartalmazza. A fejezet első részében bemutatom azokat a lépéseket, amelyek a szükséges grafikai elemek elkészítéséhez elengedhetetlenek voltak. A fejezet második részében az elkészített programkód kerül bemutatásra, különös tekintettel a kód szervezésére. Ebben a részben (a dolgozat terjedelme miatt) a programkód szervezésén túl, csupán néhány érdekesebb megoldást mutatok be. A negyedik fejezet egy rövid összefoglalót, valamint néhány fejlesztési lehetőséget mutat be.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.