HTML5 alapú játékfejlesztés

OData támogatás
Konzulens:
Dávid Zoltán
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az elmúlt években a technológia fejlődésével és az internet térhódításával a webes technológiák az eddiginél is nagyobb figyelmet kaptak. Több irányban haladnak a fejlesztések, az eddigi tapasztalatok alapján próbálják pótolni a meglévő hiányosságokat. Eddig is elérhető volt számos lehetőség, ám ezek gyártóspecifikus megoldások voltak, nem volt rájuk szabványos megoldás.

A HTML5 egyik fő célja hogy az egyre növekvő igényekre szabványos megoldásokat kínáljon. A HTML5 nem egyetlen technológia, hanem több különálló szabvány összessége, amely most is folyamatosan bővül. Segítségével végre szabványos megoldást kaphatunk számtalan olyan lehetőségre, amelyek nem csak hétköznapi weboldalak készítésénél hasznosak, hanem multimédiás tartalmak, illetve játékok fejlesztése esetén is. Ezek használata eddig csak a böngészőbe beépülő pluginekkel volt lehetséges, a HTML5 segítségével viszont anélkül tudunk audió/videó elemeket vagy akár játékot helyezni a weboldalunkba hogy félnünk kellene a kompatibilitási problémáktól.

A HTML5 egyértelműen a webes alkalmazások jövője, széleskörű támogatottsága biztos sikert jelent a technológia számára, így garantálva van, hogy a megszerzett tudást a jövőben is kamatoztatni tudjuk, és a készített programjaink és játékaink elérhetőek és működőképesek lesznek. A platform már most is kiválóan alkalmas különböző webes játékok készítésére, még további népszerűség növekedésre lehet számítani a jövőben, amikor bevezetésre kerül szabványos 3D kontextus.

Szakdolgozatomban a HTML5-nek elsősorban a játékfejlesztéshez kapcsolódó lehetőségeivel foglalkozom, ismertetem a szükséges technológiákat, majd egy konkrét 2D platformjáték, illetve a hozzávaló játékmotor megalkotásával bemutatom a benne rejlő képességeket.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.